Działania sponsorskie i charytatywne realizowane przez Ambasadora natury mają na celu kształtowanie wizerunku firmy, jako godnej zaufania instytucji, zaangażowanej społecznie, nowoczesnej i otwartej na potrzeby klientów. Są one zgodne z misją firmy, która zakłada wsparcie rozwoju Polski i Polaków, pozytywny wpływ organizacji na ludzi, firmy i środowisko oraz konsekwentne budowanie wiarygodności.
Ambasador natury nie podejmuje współpracy sponsorskiej z osobami fizycznymi.
Działalność sponsorska Ambasadora natury prowadzona jest zarówno w skali ogólnopolskiej jak i w wymiarze lokalnym, obejmując następujące obszary:
- KULTURA I SZTUKA – ochrona dziedzictwa narodowego w dziedzinie kultury i sztuki, kultywowanie tradycji, ochrona dziedzictwa narodowego;
- EDUKACJA – promocja nauk ścisłych (głównie matematyki i ekonomii), wsparcie projektów edukacyjnych mających na celu rozwijanie przedsiębiorczości i promowanie innowacyjności;
- SPORT – zachęcanie do aktywności, wspieranie sportu masowego, w tym biegów często połączonych z akcjami charytatywnymi oraz upamiętniających ważne wydarzenia z historii naszego kraju;
- BIZNES – umacnianie silnej pozycji polskich produktów na arenie międzynarodowej, wspieranie polskich przedsiębiorców, podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych;
- Wydarzenia/projekty istotne dla lokalnych społeczności – promowanie wizerunku Ambasadora natury, jako ważnego i aktywnego partnera środowisk biznesowych, samorządów i ośrodków kultury.
W każdym z tych obszarów Ambasador natury stara się dodatkowo wyróżniać i promować wartości patriotyczne, historyczne oraz doceniać potencjał do promowania polskości.
- ranga przedsięwzięcia (istotne są tu np.: patronaty, zasięg medialny, liczba uczestników);
- ekwiwalentność korzyści sponsorskich w stosunku do oczekiwanej kwoty wsparcia;
- potencjał wizerunkowy /biznesowy (możliwość promowania marki i wsparcia biznesu);
- wiarygodność/doświadczenie organizatora, gwarantujące wysoki poziom realizacji przedsięwzięcia;
- otoczenie sponsorskie.
Współpracę sponsorską formalizuje umowa sponsorska, która precyzuje: korzyści sponsorskie, zasady współpracy, sposób płatności oraz prawa i obowiązki stron.
Ambasador natury nie podejmuje współpracy sponsorskiej z osobami fizycznymi.